SPECIALE DIENSTEN  SPECIALE DIENSTEN

AVONDMAAL VIERING IN DE TJAMME
Tijdens de avondmaalsviering gedenken wij dat wij als gemeente het lichaam van Jezus Christus mogen zijn. Christus verbindt zich met ons met lichaam en bloed. Daarom vieren wij het avondmaal bij uitstek met de hele gemeente in de kerkdiensten.
Maar niet iedereen is in staat mee te doen met de kerkdiensten. Ook onze zieken en bejaarden horen tot Jezus Christus en zijn gemeente.
Daarom willen wij op woensdagochtend na de avondmaalsviering in de kerk ook in de Tjamme de avondmaalsviering aanbieden.

BELIJDENIS DOEN
Wie helemaal bij de kerk wil horen, bij God wil horen, ‘JA’ wil zeggen op zijn/haar doop als kind, mee verantwoordelijk wil zijn in de geloofsgemeenschap, kan meedoen in de belijdeniskring, een gesprekskring als voorbereiding op het belijdenis doen.

DOOP
Is in uw gezin een kind geboren - laat het ons weten!
Als u uw kind wilt laten dopen, dan vieren wij dit graag met de hele gemeente.
Wie als kind niet gedoopt is en zich aangetrokken voelt tot geloof en kerk, kan ook als volwassene gedoopt worden. Het is altijd een bijzondere feestdag in onze geloofsgemeenschap als er iemand gedoopt wil worden. Als voorbereiding op de doop kunt u meedoen aan de belijdeniskring (zie hierboven)

HUWELIJK IN DE KERK
Wie over zijn huwelijk ook Gods zegen wil vragen over de nieuwe wijze van samenleven, kan vragen om een ‘trouwviering in de kerkgemeenschap’. Neem zo spoedig mogelijk, graag al voor het vaststellen van de datum, contact op met de predikant.

DANKDIENST
Wie iets heel bijzonders heeft te vieren en met familie en vrienden ook God wil danken te midden van de geloofsgemeenschap (bijv. 50-jarig huwelijk) kan de kerkenraad vragen om een dankdienst in de kerk.

BEGRAFENIS/CREMATIE
Voorafgaande aan een begrafenis of crematie is het goed nog enkele woorden te zeggen om zo het leven van de overledene als het ware samen te vatten en in het licht van het evangelie terug te zien op wie we missen en vooruit te zien op wat wij mogen hopen. Voor velen is het bemoedigend en betekenisvol in de kerk afscheid te nemen, daar waar de avondmaalstafel staat en waar de paaskaars brandt.
Neem voordat alles met de uitvaartverzorger geregeld is, contact op met de kerkenraad

(en tot 2 weken later) te beluisteren via deze link