Protestantse Kerk in Nederland
De Dollert, een wijk van PG Oost-Groningen

CONCERT KERK OOSTWOLD 28 april 2024 CONCERT KERK OOSTWOLD 28 april 2024

Zondagmiddag 28 april is er weer een concert in de kerk van Oostwold (Oldambt) – Goldhoorn 8.
Deze middag treedt om 15.00 uur op: het Silhouet Kwartet.
Dit kwartet bestaat uit de volgende 4 personen:

Lyke Nota – viool.
Vera Backer – viool,
Niek de Boer – alt viool,
Joost de Boer– cello.

Sinds september 2021 kregen zij les in de Jong Talentklas van het Prins Claus Conservatorium in Groningen en hebben toen het Silhouet Kwartet opgericht.

Lyke heeft eerder in het Haydn Jeugd Orkest gespeeld en doet momenteel de Bachelor Klassiek viool aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag
Vera Backer speelt o.a. viool in het Nederlands Jeugd Strijkorkest en volgt momenteel ook haar bachelor aan het Koninklijk Conservatorium.
Niek de Boer studeert momenteel aan het Prins Claus Conservatorium en speelt daarnaast in het Haydn Jeugd Strijkorkest, waar hij tevens concertmeester is.
Joost de Boer studeert ook aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij heeft ook 6 jaar in het Haydn Jeugdorkest gespeeld.

Als kwartet spelen zij nu een aantal jaar samen en hebben inmiddels masterclasses gekregen van o.a. het Alma Kwartet, Quartetto Casals, Delta Piano Trio en anderen. Op het Auroro Festival in 2022 ontvingen zij de Emmy Verhey Festival award.

Op 28 april spelen zij o.a. Mozart divertimento in F KV138, Dvorak Strijkkwartet nr. 12 in F, Op. 96 “American”  deel II: Lento en Haydn strijkkwartet in D Op. 64, nr. 5 “Lerchenquartett”.
Verder nog muziek van Sjostakovitsj en Grieg.

Entree 12,50 euro – dit is inclusief consumptie in de pauze. Betaling bij voorkeur contant.
Reserveren kan bij Jan Drewel –  dreweljan@gmail.com  –  06 1286 0823

DIENST in NIEUWOLDA,

05 – 05  09.30 uur

NIEUWOLDA, Kerksingel 1

Voorganger ds. B. vd Woude
organist: dhr. P. Dijkhuis

De dienst is rechtstreeks
(en tot 2 weken later) te beluisteren via
deze link

Liturgie en nieuwsbrief

====================

Geplande Collectes
voor deze dienst:

vindt u HIER

Giften voor de diaconie op NL21 ABNA 0127 4767 09 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente te Oost-Groningen
Giften voor kerk en jeugdwerk op NL63 RABO 0322 2037 24 t.n.v. Protestantse Gemeente te Oost-Groningen.
Alles onder vermelding van datum en doel van de collecte.

=============================

WIJDEKERK

NBG: Bijbeltekst van de dag

NIEUWS VAN DE PKN