PASTORAAT PASTORAAT

Mijn naam is Tineke Huizing- Piersma.
In 2008 werd ik door de Protestantse Gemeente Nieuwolda-Oostwold (inmiddels deel van PG De Dollert) gevraagd om de functie van pastoraal werker te vervullen. Dit doe ik nog steeds met veel plezier.
De laatste jaren ben ik ook werkzaam bij de Protestantse Gemeente Meeden.
Beide gemeenten maken deel uit van de Streekgemeente Oost-Groningen.

Mijn roots en jeugd liggen in het Westerkwartier.
Als waarnemend hoofd huishouding kwam ik terecht in een bejaardenhuis te Veendam.

Hier wonen we ook. Samen met mijn man heb ik drie dochters gekregen.
Na de geboorte van ons eerste kind, ben ik uit het arbeidsproces gestapt en vrijwilligerswerk gaan doen.
Catechese en het werken in de Wereldwinkel had mijn belangstelling. Ook bleef de interesse in de theologie.
En vanaf 1999 gaf ik levensbeschouwing op Openbare Basisscholen.
Van het een kwam het ander en in 2007 ben ik afgestudeerd in zowel de pastorale- als de lerarenvariant HBO theologie, aan de NHL te Leeuwarden.

Pastoraat heeft mijn warme belangstelling. Mijn interesse ligt bij mensen, bij hun levensverhalen. Een eindje met mensen oplopen. Aanwezig zijn, omzien naar elkaar en samen zoeken naar een weg om te gaan.

Sinds 2019 is de Protestantse Gemeente Nieuwolda-Oostwold een fusie aangegaan met PG Reiderland en vanaf 2020 werk ik samen met Gert Wybe van der Werff, predikant te Reiderland.
Binnen onze gemeente bied ik pastorale zorg aan onze leden in Blauwestad, Oostwold en Nieuwolda.

De kerk is voor mij een plaats van hoop, en omzien naar elkaar.
Trouw en solidariteit zijn hierbij belangrijk.
Samen met Gert Wybe wil ik er graag voor u zijn.

'En toch! Ondanks alles……. die onuitwisbare hoop!'

Graag tot ziens, pastor Tineke Huizing-Piersma

(en tot 2 weken later) te beluisteren via deze link